Rekenbeleid
Op naar een solide rekenbeleidsplan!
Bij Didactie geloven we dat een solide rekenbeleid de basis legt voor sterk rekenonderwijs. Ons traject rekenbeleid richt zich op het opstellen van een duidelijke rekenvisie, waarin we samen met jullie rekenwerkgroep de toekomst van de rekenlessen in kaart brengen.
We onderzoeken wie jullie zijn als onderwijsprofessionals en wat jullie leerlingen nodig hebben.
Vervolgens zetten we deze visie om in een praktisch
rekenbeleidsplan. Dit plan biedt handvatten en richtlijnen om de rekendidactiek in de klas verder te ontwikkelen. Met enthousiasme en expertise staan we jullie bij in dit proces, zodat de rekenlessen niet alleen effectief, maar ook inspirerend worden voor zowel leerkrachten als leerlingen.
Inhoud traject Rekenbeleid
- Schoolprofiel; jullie school en jullie team
- Aanleiding voor het rekenbeleidsplan
- De huidige situatie
- Veranderprocessen begeleiden
- De rekenvisie van jullie school
- Analyse van data
- Stip op de horizon
- Concrete doelstellingen
- Strategie; hoe je de doelen gaat bereiken
- Concrete projecten
- Afspraken
Samen bouwen aan een leerrijke toekomst!
Bij Didactie geloven we in de kracht van samenwerking en actieve betrokkenheid. Onze sessies met de werkgroep rekenen en rekencoördinator zijn ontworpen om gezamenlijk toe te werken naar een helder einddoel: het verbeteren van rekencapaciteiten binnen jouw school.
Met een scala aan activerende werkvormen zorgen we ervoor dat iedere deelnemer zich aangesproken voelt en actief bijdraagt aan het proces. Door te brainstormen, samenwerken en ideeën uit te wisselen, creëren we een inspirerende leeromgeving. Samen zorgen we ervoor dat het opstellen van een rekenbeleid niet alleen resulteert in een mooi document, maar ook in een plezierige en uitdagende ervaring voor alle betrokken deelnemers.
Sluit je aan bij Didactie en ontdek hoe we samen het onderwijs kunnen versterken!
Interesse in een werkgroeptraining rekenbeleid?
Laat ons weten wat je wensen zijn en we plannen een vrijblijvende intake bij jou op school!